ابزار رایگان سایت

codes and tools for blog

6 خودرویی که رنو در ایران تولید خواهد کرد

ماشین بازها

سایت تخصصی خودرو

6 خودرویی که رنو در ایران تولید خواهد کرد



به دنبال لغو رسمی تحریم صنعت خودرو فعالیت‌های رنو در ایران در حد قابل توجهی افزایش یافته است.

به گفته کارشناسان شرکت رنو مجددا ارسال رسمی قطعات محصولات تولیدی خود به ایران را آغاز کرده است.

علاوه بر آن شرکت رنو در حال برنامه‌ریزی برای افزایش قابل توجه تیراژ تولید دو محصول تندر 90 و مگان در ایران است.


ادامه مطلب

[ پنج شنبه 17 بهمن 1392برچسب:رنو,

] [ 18:31 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

اولین تصاویر نسخه کوپه داچیا لوگان
 
 

اولین تصاویر از کوپه داچیا لوگان برروی اینترنت قرار گرفت و امکان مشاهده جزئیات بیشتر این محصول را برای علاقه مندان فراهم نمود.

شرکت رومانیایی داچیا حدود یک سال پیش سدان لوگان را به طور رسمی رونمایی کرد و پس از آن همواره برروی نسخه های احتمالی قابل عرضه برای آن کار کرد. در حال حاضر جدیدترین نسخه از این خودرو نمونه کوپه آن می باشد که توسط X-Tomi Design طراحی شده است. آنچه در تصاویر منتشره مشهود است کاهش محسوس ارتفاع خودرو و اضافه شدن باله های کناری می باشد.

شاید بتوان گفت که داچیا در حال حاضر برنامه ویژه ای برای تولید انبوه و ورود این خودرو به بازار ندارد اما تجربه چند ساله مان در صنعت خودرو به ما یاد داده که تا زمان قطعی شدن خبری هیچگاه از کلمه هرگز استفاده نکنیم.بنابر این می توان پیش بینی کرد در صورت ورود این محصول جدید به بازار داچیا شاسی مشابهی با سدان لوگان را برایش در نظر بگیرد و آن را به موتور و فناوری های یکسانی مجهز نماید .

 همچنین با توجه به اندازه این کوپه می توان انتظار عرضه نمونه ای بزرگتر را برای نسخه احتمالی تولیدیش داشت .

   

[ دو شنبه 23 دی 1392برچسب:رنو,

] [ 14:19 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

رنو سفران
http://khodrobank.ir/Reviews/Renault_Safrane_8.jpg 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
اگر به لیست خودروهایی که نگین‌خودرو توانسته مجوز واردات آن‌ها را بگیرد نگاهی بیندازید، متوجه خواهید شد که دیگر خبری از رنو لتیتیود 3.5 لیتری نیست اما به جای آن خودروی دیگری در این لیست وجود دارد به نام سفران (Safrane) که با دو نوع پیشرانه 2 و 2.5 لیتری توانسته مجوز واردات را بگیرد. بگذارید همین اول خیالتان را راحت کنیم(!)، سفران همان لتیتیود خودمان است که در حقیقت در بعضی از کشورها مانند مکزیک، عربستان، عمان و بحرین به آن سفران می‌گویند. البته مدلی که نگین خودرو می‌خواهد به جای لتیتیود وارد کند کمی فیس‌لیفت شده و چهره آن نسبت به لتیتیود تغییر کرده است.
مدل 2 لیتری دارای یک پیشرانه 4 سیلندر است که دقیقا 1998 سی‌سی حجم دارد و می‌تواند 140 اسب‌بخار را در 6000 دور در دقیقه تولید کند. شتاب صفر تا صد کیلومتر این مدل 11.9 ثانیه است و حداکثر سرعت آن 186 کیلومتر در ساعت می‌باشد. مصرف سوخت آن نیز در شهر 11 لیتر، در خارج از شهر 7 و به صورت ترکیبی 8.3 لیتر در هر صد کیلومتر است که برای یک پیشرانه 2 لیتری کمی زیاد به نظر می‌رسد! از امکاناتی که روی مدل 2 لیتری نصب می‌شود می‌توان به سیستم تهویه مطبوع دوگانه، کروز کنترل، فرمان برقی، سنسور نور و باران، چراغ‌های LED مخصوص روز، روکش پارچه‌ای صندلی‌ها و رینگ‌های 17 اینچی اشاره کرد.
اما مدل 2.5 لیتری از یک پیشرانه 6 سیلندر بهره می‌برد که دقیقا 2496 سی‌سی حجم دارد و می‌تواند 177 اسب‌بخار را در 6000 دور در دقیقه تولید کند. حداکثر سرعت این مدل 209 کیلومتر در ساعت است و برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر در ساعت به 10.7 ثانیه زمان نیاز دارد که با توجه به پیشرانه 6 سیلندری کمی ناامیدکننده است. مصرف سوخت این پیشرانه نیز در شهر 13.4 لیتر، در خارج از شهر 7.7 لیتر و به صورت ترکیبی 9.7 لیتر در هر کیلومتر است که با توجه به حجم آن و در مقایسه با حریفان خود کمی زیاد است (برای مثال سوزوکی کیزاشی با پیشرانه 2.4 لیتری مصرف سوختی برابر 7.9 لیتر به صورت ترکیبی دارد)!
مدل 2.5 لیتری در دو تیپ E2 و E4 از سوی نگین خودرو عرضه خواهد شد که هر دو تیپ از امکاناتی نظیر سیستم کروز کنترل، فرمان برقی، چراغ‌های زنون، سنسور نور و باران، چراغ‌های LED مخصوص روز، آینه میانی الکتروکرومیک، قابلیت خم شدن آینه جانبی در هنگام دنده عقب بهره می‌برند. مدل E2 جز این امکانات دارای دیگر تجهیزاتی نظیر سیستم صوتی Bose، سیستم تهویه مطبوع دوگانه، روکش پارچه‌ای صندلی‌ها و رینگ‌های 17 اینچی نیز می‌باشد. در مدل E4 که فول‌ترین مدل محسوب می‌شود امکاناتی مانند ترمز دستی برقی، سیستم تهویه مطبوع سه‌گانه، نویگیشن به همراه صفحه نمایش 7 اینچی، دوربین عقب، روکش چرمی صندلی‌ها به همراه گرمکن و ماساژور، حافظه تنظیم صندلی، سقف پانوراما و رینگ‌های 18 اینچی نصب خواهد شد.
هم‌اکنون قیمتی برای رنو سفران از سوی نگین خودرو اعلام نشده اما نگین خودرو مشغول پیش فروش آن است طوری که در مدل 2.5 لیتری پیش پرداختی معادل 70 و یا 60 میلیون تومان و در مدل 2 لیتری پیش پرداختی معادل 50 میلیون تومان لازم است و ودیعه دوم نیز در تمامی شرایط 15 میلیون تومان اعلام شده است. سود مشارکت در این پیش فروش 26 درصد و سود انصراف 24 درصد می‌باشد.
اما مانند همیشه می‌خواهیم در مورد قیمت احتمالی این مهمان جدید کمی حدس و گمان بزنیم. اینطور به نظر می‌رسد که رنو سفران در مدل 2 لیتری تنها کمی از تویوتا کرولا گران‌تر خواهد بود و باید انتظار قیمتی در حدود 95 تا 105 میلیون تومان را داشته باشیم. همچنین سفران در مدل 2.5 لیتری حدودا هم قیمت تویوتا کمری است که باید در حدود 110 تا 120 میلیون تومان قیمت گذاری شود. البته این‌ها تنها یک حدس است و باید شرایط بازار در هنگام عرضه این خودرو و همچنین سیاست‌های نگین خودرو را نیز مد نظر قرار دهیم.
در نهایت باید بگوییم که رنو سفران اگرچه یک اروپایی اصیل است که امکانات مناسبی نسبت به قیمت خود در اختیار راننده قرار می‌دهد و همچنین مطمئنا از نظر کیفیتی در سطح بسیار بالایی قرار دارد اما شاید پیشرانه نسبتا ضعیف و پر مصرف آن بسیاری را به فکر فرو برد و آن‌ها را ناچار به سوی رقیبانی مانند تویوتا کمری سوق دهد!

[ یک شنبه 21 مهر 1392برچسب:رنو,

] [ 16:41 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

تولید رنو کولیوس در پارس خودرو

http://khodrobank.ir/Reviews/Renault-Koleos_2014_800x600_wallpaper_0e.jpg

 

چند وقتی بود که خودروسازان داخلی رو به خودروهای چینی آورده بودند و به جای تولید و قرارداد با خودروسازان برتر جهان، خودروهایی نظیر بسترن B50 و وانت پیکاپ ریچ وارد خط تولید شدند. اما پس از این موج چینی، گویا پارس خودرو می‌خواهد این روند را تغییر دهد و اعلام کرده که می‌خواهد رنو کولیوس را به بازار عرضه کند.
البته رنو کولیوس این روزها تحت نگین خودرو وارد می‌شود اما با وجود برند و توانایی‌های بالای خود هنوز نتوانسته آنطورکه شایسته است جای خود را در بازار بیابد.
اگر به مشخصات فنی کولیوسی که قرار است پارس خودرو تولید کند نگاهی بیندازید متوجه می‌شوید که دقیقا همان مدل ارایه شده توسط نگین خودرو است یعنی با پیشرانه 4 سیلندر 2.5 لیتری با توان تولید 170 اسب‌بخار و مصرف ترکیبی 9.5 لیتر در هر صد کیلومتر. شتاب کولیوس برای رسیدن به مرز صد کیلومتر در ساعت 9.3 ثانیه است که برای یک شاسی‌بلند عدد کاملا قابل قبولی است.
از لیست امکاناتی که پارس خودرو اعلام کرده می‌توان به رینگ 18 اینچی، استاندارد آلایندگی یورو 5، 6 کیسه هوا، سیستم‌های ABS، EBD، EBA، ESP، سنسور در جلو و عقب، سیستم نشان‌دهنده نقطه کور، سنسور باران، سانروف، روکش چرمی صندلی‌ها، گرمکن صندلی‌ها، سیستم استارت دکمه‌ای، کروز کنترل، چراغ‌های زنون و سیستم تهویه مطبوع دوگانه اشاره کرد.
آنطورکه از عکس‌ها بر می‌آید، رنو کولیوسی که قرار است تولید شود مدل فیس لیفت شده خواهد بود که کمی با مدلی کنونی تفاوت دارد و چهره آن بهتر شده است. البته در کاتالوگ ذکر شده که ممکن است تغییراتی نیز روی آن صورت گیرد.
قبل از هرچیز باید از پارس خودرو تشکر کرد که برخلاف موج چینی به وجود آمده در خودروسازی‌های داخلی، بر خلاف این موج حرکت کرده و یک خودروی به روز اروپایی را انتخاب کرده است. اگرچه این خودرو امروزه در بازار داخل با قیمتی بین 120 تا 150 میلیون تومان به فروش می‌رسد اما مطمئنا با عرضه این خودرو توسط پارس خودرو قیمت آن کمتر خواهد شد و با افزایش عرضه آن، بازار این فرانسوی شاسی‌بلند نیز رونق بیشتری را شاهد خواهد بود. امیدواریم پارس خودرو بتواند به خوبی از پس تولید این خودرو بر‌آید و همگی عوامل کمک کنند تا عرضه این خودرو به سرنوشت نیسان قشقایی دچار نشود.

[ چهار شنبه 10 مهر 1392برچسب:رنو,

] [ 16:49 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

رنو مگان جدید

http://khodrobank.ir/Reviews/Renault-Megane_2014_800x600_wallpaper_03.jpg

 

رنو قصد دارد مگان جدید را در نمایشگاه فرانکفورت به نمایش بگذارد اما این خودرو قبل از شروع این نمایشگاه رونمایی شده و عکس‌هایی از آن منتشر شده است.
در نمای جلوی مگان امضا و طراحی جدید رنو کاملا مشهود است و لوگوی این شرکت فرانسوی به کمک طراحی‌های جدید نشان داده شده است. طرحی که پیش تر در دیگر محصولات جدید رنو مانند کلیو نیز دیده بودیم. البته چراغ‌های جلو نیز تغییر کرده است و چهره جدیدی را به آن داده است.
رنو مگان جدید در حالی قرار است در سه ماه اول سال 2014 میلادی وارد بازار اروپا شود که این خودرو در مدل هاچ‌بک (البته به نام اسکالا در ایران) و کروک توسط نگین خودرو در بازار داخل عرضه می‌شود.

[ یک شنبه 17 شهريور 1392برچسب:رنو,مگان,رنو مگان,

] [ 11:50 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

رنو اسکالا کروک

 

از وقتی نگین‌خودرو وارد بازار ایران شد، نمونه‌های به روز محصولات رنو مانند لتیتیود و یا کولیوس به بازار ایران راه پیدا کردند. اگرچه نگین‌خودرو نتوانسته آن طور که باید و شاید محصولات رنو را به بازار عرضه کند اما با توجه به قیمت این محصولات همیشه جزو گزینه‌های اصلی بوده‌اند.
حال نگین‌خودرو پس از پیش فروش رنو اسکالا هاچ‌بک (یا همان رنو مگان خودمان!) این بار سراغ مدل کروک آن رفته و می‌خواهد پس از بزرگانی مانند ب‌ام‌و سری 3 کروک و یا لکسوس IS کروک، یک خودروی دیگر را در این سگمنت به بازار عرضه کند تا دیگر جوانانی که خواستار یک خودروی کروک هستند، مجبور نباشند به دنبال خودروهای دسته دوم موجود در بازار بروند.
مدلی که قرار است به بازار عرضه شود دارای یک پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری است که می‌تواند حداکثر 140 اسب‌بخار را در 6000 دور در دقیقه تولید کند. شتاب 0 تا 100 کیلومتر اسکالا کروک 11.7 ثانیه است که زیاد چشمگیر نیست! همچنین مصرف سوخت این فرانسوی در خارج از شهر 6.3 لیتر، در داخل شهر 10.9 لیتر و به صورت ترکیبی 7.7 لیتر در هر 100 کیلومتر می‌باشد.
شاید از نظر پیشرانه اسکالا آن طور که از انتظار می‌رود قدرتمند نیست، اما از نظر ایمنی و تجهیزات رفاهی اسکالا مانند دیگر محصولات رنو و به عنوان یک خودروی اروپایی در سطح بسیار خوبی است. به طور مثال می‌توان به سیستم‌های ترمز ABS، EBA، ESP، سیستم ضد لغزش ASR و سیستم محافظ سر در هنگام واژگونی اشاره کرد. همچنین از نظر تجهیزات رفاهی اسکالا دارای سقف پانوراما، سنسور نور و باران، روکش چرمی صندلی‌ها، ترمز دستی برقی، سنسور پارک در جلو و عقب، سیستم استارت دکمه‌ای و کروز کنترل می‌باشد.
از نظر قیمتی شاید نتوان هنوز قضاوتی در مورد رنو اسکالا کروک کرد اما اگر بخواهیم با توجه به قیمت پایه حدود 23 هزار پوندی آن کمی حدس و گمان بزنیم، احتمالا شاهد حضور این خودرو در محدوده قیمتی 200 تا 250 میلیون تومان خواهیم بود. در نهایت باید گفت که اسکالا کروک با پیشرانه‌ای نسبتا ضعیف، امکانات رفاهی مطلوب و سطح ایمنی خوب می‌تواند گزینه مناسبی برای افرادی باشد که تنها خواهان یک خودروی کروک به روز و صفر کیلومتر هستند و قدرت پیشرانه برای آن‌ها جزو اولویت‌های اول آن‌ها نیست.

[ چهار شنبه 9 مرداد 1392برچسب:,

] [ 14:18 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

بررسی کلیو RS200 توربو

آیا داشتن توربوشارژر و انتقال قدرت با کلاچ دوگانه، سود آوری قابل قبولی برای رنو در آخرین نسل کلیو رنواسپورت 200 داشته است؟

 

بعد از خودروهای گران قیمت لافراری و مک لارن که سایت اتوکار آنها را با واژه mega horsepower (میلیون اسب بخار) توصیف کرده است، کلیو رنواسپرت 200 توربو (Renault Clio Renaultsport 200 Turbo)، بحث برانگیزترین خودرویی بوده است که مشتاقان خودروهای اسپرت منتظر آن هستند. خودرویی که انتظار می رود با قدرت موثر 197 اسب بخار بتواند در 6.7 ثانیه به سرعت 62 مایل یا 100 کیلومتر بر ساعت برسد.یکی از ویژگی های منحصربفرد کلیو RS200 توربو دو افزونه ای است که بر آن کار گذاشته شده است.
یک: تهویه ای بسیار قدرتمند با ویژگی ِ استفاده از جریان هوا برای ارائه یک وضیعت دمایی استاندارد.
دو: سیستم چندرسانه ای R-Link که توسط یک صفحه نمایشی 7 اینچی کنترل می شود و یک ویژگی بسیار جذاب به راننده ارائه می دهد که به وسیله آن می تواند یک تبادل تله متریک (دورسنجی) از انواع مختلف پیست های مسابقه با دیگر رانندگان خودروهای رنو و حتی بقیه رانندگان داشته باشد.
بهره گیری به موقع از سیستم R-link در کنار استفاده مناسب از قدرت استریو می تواند راننده کلیو را به یک حیله گر بزرگ در یک رالی یا مسابقه تبدیل کند. اما چگونه؟
نوشتن برخی الگوریتم های فریبنده بر روی سیستم موسیقی و تلفیق ِ به موقع و موثر آنها با صداهای عادی در هنگام رانندگی (به طور مثال کنترل جریان سوخت، تعویض دنده، ترمز و غیره) می تواند صداهای خودرو را که قرار است داخل یک مسابقه اصلی یا یک رالی به گوش راننده ها برسد از چند روز قبل به طور کامل دگرگون سازد. پس اگر راننده کلیو می خواهد به طور مثال تمام صداهای یک رنو آلپاین A110 به عنوان صداهای خودروی وی به گوش بقیه رانندگان برسد تمام کاری که لازم است بکند فشردن دکمه جادویی سیستم R-link است که از قبل به الگوریتم های لازم مجهز شده است.

 

 

به نظر می رسد کلیو RS200 توربو با بهره گیری از موتور کوچکتر 1.6 لیتری با توربوشارژر و آلایندگی فقط 144 گرم در هر کیلومتر در مقایسه با نسل گرمتر، آلوده کننده تر و تشنه تر پیشینش تلاشی مثبت در جهت کاهش آسیب به محیط زیست بوده است.
استفاده از سیستم دابل کلاچ اتوماتیک انتقال نیرو، رنوی کلیو جدید را تبدیل به یک خودروی مدرن کرده است و بی شک هر کسی که داخل کمپ «من هیچگاه ماشین های دنده اتوماتیک سوار نمی شوم چون آنها برای زنان ساخته شده اند» باشد قادر به دوست داشتن این خودرو نخواهد بود.
طراحی کلیو RS200 توربو می تواند ما را نیازمند داشتن ذهنیتی روشن‌تر از تفاوت خودروهای سریع برای جاده با خودروهای مخصوص فرمول یک بکند، زیرا این خودرو به گونه ای طراحی شده است که مرزهای این دو گروه را که قبلا آن ها را متمایز از هم می دانستیم بر هم ریخته است.

 

Renault Clio RS Interior



در حالت عادی کلیو RS200 توربو، خودرویی با پتانسیل آرامش بخشی در هنگام رانندگی، شیک و هاچ بک با پنج صندلی برای خانواده است. اما شما با لمس دکمه جادویی ِاین خودرو که پشت اهرم دنده قرار دارد، خود را به ناگاه داخل یک اتومبیل ورزشی پیشرفته خواهید دید، خودرویی که دیگر یک هاچ بک معمولی برای خانواده نیست، خودرویی که سیستم هدایتش نرمتر، گیربکسش تندتر و خشن‌تر شده و کنترل سوختش نسبت به وضعیت قبلی تغییر یافته است و با یک لمس، کلیو رنوی شما از یک خودروی سست و ملایم به یک خودروی ورزشی شوریده با چهارچرخ داغ و تند تبدیل شده است. اگر همان دکمه را بار دیگر فشار دهید، این بار خودروی شما از یک خودروی مهیج اسپرت به یک خودروی دیوانهٔ مسابقه ای تبدیل می شود، به طوری که با حذف ویژگی اتومات بودن سیستم هدایت، راننده را آزاد می گذارد که تا رسیدن به محدودیتِ دور موتور بتازد و این یعنی یک خودروی فرمول یک. بدین ترتیب به گفته گروه سازنده این خودرو، شما از طریق یک راه قانونی وارد فضای مسابقه ای می شوید. فضایی که خودروی شما در آن دارای یک موتور اصلاح شدهٔ 1.6 لیتری نیسان جوک نیسمو، نورهای سبز فضای داخلی و یک کلمهٔ sport درخشان می باشد.

 

Renault Clio RS200


اما همه اینها آیا یک دست آورد بوده اند یا یک تقلید مسخره آمیز از تکامل یک رویای قدیمی، که پاسخ این سؤال به طور حتم بستگی به نوع رانندگی شما خواهد داشت.
عادلانه نخواهد بود اگر کلیو RS200 توربو را فاقد احساس یا تعامل بدانیم. این خودرو با دقت و سرعت فزایندهٔ خاصی به تصمیمات شما در خصوص تغییر آپشن آن از حالتی به حالت دیگر پاسخ می دهد. این خودرو با دارا بودن یک رانندگی فوق العاده آرامش بخش در تمامی حالتهای خود همراه با یک سیستم هیدرولیک جدید، قدرت ضربه گیری فراوان در نتیجهٔ داشتن فنرهایی با مدول نرمی بالا، یک سیستم تعدیل کنندهٔ در خور، اگزوز متحرک و یک شتاب کاملا زنده، به شما تجربه یک رانندگی مهیج و فوق العاده خواهد داد.
در کل ماشین نسبت به نسل پیشین خود بسیار دوستانه تر، نرم تر، مفیدتر، روزمره تر، شیک تر و مدرن تر شده است. چیزی که مشهود است تغییر سبک مشتری پذیری کلیو اسپورت 200 از یک خودروی معمولی به خودرویی با افزایش هیجان و جنون در رانندگی است.

با همه این توضیحات می توان گفت که روی کاغذ، کلیو RS جدید پتانسیلی بیش از انتظار برای درگیر نگه داشتن علاقه مندان خود دارد، مخصوصاً که بخش رنواسپورت، این خودرو را سه خودرو زیر یک سقف معرفی کرده است. انتظار می رود قیمت این خودرو در حالت پایه 18995 پوند و در حالت لوکس (تست شده این مقاله) 19995 پوند باشد.

[ یک شنبه 9 تير 1392برچسب:,

] [ 15:28 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

رنو جای پژو را در بازار ایران گرفت

به دنبال رویکرد سیاسی و غیراقتصادی شرکت پژو در قبال شریک ایرانی خود، رقیب فرانسوی این شرکت (رنو) به تدریج سهم بازار پژو در ایران را از آن خود کرده است.

از اوایل سال 91 شرکت فرانسوی پژو تحت تاثیر فعالیت‌های لابی صهیونیستی - ضد ایرانی اعلام کرد که تمام فعالیت‌ها و ارسال قطعات به شریک ایرانی خود را متوقف خواهد کرد.

به موازات این اقدام پژو اما رقیب فرانسوی این شرکت (رنو) در رویکردی کاملا متفاوت و در برهه‌های زمانی متفاوت بر ادامه حضور و گسترش فعالیت‌ها در بازار ایران تاکید کرده است به‌گونه‌ای که اخیرا نیز پیمان کارگر - مدیرعامل رنو ایران - اظهار کرده که فاز دوم فعالیت‌های این شرکت فرانسوی در ایران با محوریت افزایش تنوع محصولات، رشد سرمایه‌گذاری و آغاز صادرات کلید خورده است.

 

 

در این شرایط نگاهی به آمارهای تولید دو محصول 206 و تندر 90 به عنوان شاخص‌ترین خودروهای تحت برند دو شرکت فرانسوی پژو و رنو نشان از کسب تدریجی سهم بازار پژو از سوی رقیب فرانسوی‌اش دارد.

به عنوان مثال در حالی که در فروردین ماه سال 90 در مجموع 10 هزار و 554 دستگاه پژو 206 در ایران خودرو تولید شده بود این تعداد با کاهش 92 درصدی به 808 دستگاه در فروردین ماه سال 92 کاهش یافته است.

البته نکته قابل توجه آن است که 206 تولید شده در فروردین ماه امسال نیز خودرویی بومی شده بوده و در تولید آن از هیچ یک از قطعات شرکت پژو استفاده نشده است بنابراین می‌توان گفت که تولید شاخص‌ترین خودروی تحت برند پژو در ایران نه 92 درصد بلکه صد درصد کاهش یافته است.

در مقابل اما تولید خودروی تندر 90 در فروردین ماه سال جاری در مقایسه با فروردین ماه سال 90 تنها حدود 11 درصد کاهش داشته و از 1233 دستگاه در فروردین ماه 90 به 1088 دستگاه رسیده است. بنابراین در شرایطی که تولید انواع خودروهای سواری در ایران در یکسال اخیر حدود 57 درصد کاهش و تولید پژو 206 فرانسوی نیز به صفر رسیده است اما تیراژ تولید تندر 90 تقریبا در سطح تولید دو سال پیش حفظ شده است.

به این ترتیب به اعتقاد کارشناسان به نظر می‌رسد که پژو بازنده بزرگ بازی‌های سیاسی برخی کشورهای متخاصم و رنو برنده اصلی آن بوده است.

[ یک شنبه 19 خرداد 1392برچسب:,

] [ 15:29 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

مگان هاچ بک به ايران مي‌آيد

با آزاد شدن ثبت سفارش واردات مگان هاچ بک، اين خودروي جديد وارد ايران خواهد شد.

اخيرا ثبت سفارش دو مدل خودروي مگان هاچ بک و واردات آن به ايران آزاد شده است. مگان هاچ بک نسل سوم خودروي مگان محسوب مي‌شود.

توليد نسل اول مگان از سال 1996 آغاز شده و تا سال 2003 ادامه يافت. از سال 2004 تا 2010 نيز نسل دوم اين خودرو توليد و عرضه شد. از سال 2011 نيز توليد نسل سوم اين خودرو که همان مگان هاچ بک است در سايت فرانسه و ترکيه شرکت رنو آغاز شده است.

 

 

مگان هاچ بک خودرويي پنج در بوده و از نظر شکل ظاهري، بدنه و طراحي داخلي تغييرات زيادي نسبت به مگان فعلي در حال توليد در ايران دارد. البته مگان در حال توليد در ايران نسل دوم اين خودرو محسوب مي‌شود که توليد آن از سال 2010 در اروپا متوقف شده است.

طبق برخي اخبار به دست آمده، قيمت مدل پايه مگان هاچ بک پس از ورود به ايران حدود 120 تا 130 ميليون تومان خواهد بود. هم‌اکنون قيمت مدل پايه اين خودرو در اروپا حدود 20 هزار يورو است.

[ شنبه 18 خرداد 1392برچسب:,

] [ 11:6 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

رنو ایران را پایگاه خود کرد + محصول جدید رنو در ایران

 

در شرایط فعلی این خبر کمی عجیب به نظر می رسد اما یک ایرانی به نام آقای پیمان کارگر  مدیرعامل جدید «رنوخاورمیانه» شده و ایران نیز حالا پایگاه صادراتی رنو در خاورمیانه به شمار می‌رود . ایمان کارگر در نشستی خبری اظهار کرد: بخش رنو خاورمیانه در چارت سازمانی رنو فرانسه تشکیل شده و این جانب علاوه بر مدیرعاملی پارس، مدیر عاملی و نمایندگی شرکت رنو فرانسه را در 13 کشور خاورمیانه برعهده گرفتم.

Renault-Sandero_2008_1600x1200_wallpaper_01

Renault-Sandero_2008

در طول نشست خبری آقای پیمان با اهالی رسانه از خبرنگاران اصرار بود که به این دلیل و به آن دلیل، استراتژی جدید رنو سرانجامی حداقل در کوتاه‌مدت نخواهد داشت و از مدیرعامل رنوپارس انکار؛ آقای کارگر البته همه مشکلات موجود را پذیرفت و حتی از سخت تر شدن شرایط نسبت به گذشته خبر داد، اما از ابتدا تا انتهای نشست خبری‌اش تاکید کرد که «می‌شود» و «می‌توانیم.» او با صراحت گفت که ایران بازاری استراتژیک برای رنویی‌ها به حساب می‌آید و این نه حرف او که حرف مدیران ارشد رنو است. مدیرعامل رنو خاورمیانه حتی این را هم گفت که رنو منتظر رییس جمهور آینده ایران نیست و کاری ندارد که چه کسی میهمان بعدی پاستور خواهد شد، چون برنامه‌هایش شفاف است و خود را برای شرایط آینده کار در قلب خاورمیانه، آماده کرده است.

Renault-Sandero_2008_1600x1200_wallpaper_02

Renault-Sandero_2008

اما برنامه‌ای که رنو برای ایران به عنوان پایگاه صادراتی‌اش در خاورمیانه دارد، از تبدیل شدن کشور به پل ارتباطی این شرکت فرانسوی با اعراب حکایت می‌کند. به گفته مدیرعامل رنوپارس، «رنو خاورمیانه» با حضور 13 کشور شامل ایران، عراق، عربستان، کویت، بحرین، عمان، امارات متحده عربی، قطر، اردن، لبنان، سوریه، یمن و افغانستان تاسیس شده است. طبق برنامه‌ریزی انجام شده، ایران به عنوان پایگاه صنعتی رنو در خاورمیانه محسوب می‌شود و تولیدات این شرکت در ایران مطابق با استانداردهای بین‌المللی به بازارهای خاورمیانه صادر خواهد شد. با این حال تیم بازاریابی و فروش شرکت رنوی خاورمیانه در دبی مستقر می‌شود و یک تیم پشتیبانی نیز در پاریس وجود خواهد داشت. همچنین در راستای برنامه جدید رنو، سرمایه‌گذاری این شرکت در ایران افزایش خواهد یافت که این مساله در حال بررسی است.

Renault-Sandero_2008_1600x1200_wallpaper_09

Renault-Sandero_2008

این خبر مهم با خبر ورود یک محصول جدید از رنو نیز به ایران همراه بود . با پایان یافتن مراحل نصب خطوط تولید و تامین قطعات محصول جدیدی از شرکت رنو در ایران تولید خواهد شد.

به نقل از ایسنا، این خودرو جدید در خارج از کشور با نام ساندرو شناخته می شود که خودرویی تولید شده بر روی پلت فرم X90 (همان پلت فرم تندر 90) است. البته اگرچه ساندرو بر روی پلت فرم تندر 90 تولید شده اما از نظر شکل ظاهری (بدنه) و طراحی داخلی تفاوت های زیادی با این خودرو دارد.این خودروی جدید برخلاف تندر 90 طراحی بهتری داشته و با داشتن زوایای گرد و منحنی در بدنه، برعکس تندر 90 از ظاهر جذابی برخوردار است. طول این خودرو حدود چهار متر بوده و فضای داخلی بیشتری نسبت به تندر 90 دارد. تولید ساندرو از سال 2008 در سایتهای تحت مدیریت شرکت رنو آغاز شده و همچنان ادامه دارد. اگرچه زمان دقیق تولید و عرضه این خودرو در بازار ایران هنوز مشخص نشده اما احتمال دارد تا پایان امسال این کار صورت گیرد.

و اما روایت پدال از رنو سندرو …

2011-Renault-Sandero

2011-Renault-Sandero

 

رنو سندرو گامی در راستای روابط بین المللی شرکت رنو است . این محصول که در ابتدا در  Mercosur (اتحادیه ی کشورهای آمریکای جنوبی) تولید و عرضه شد مانند لوگان نقشی اساسی را در پروژه های بین المللی رنو ایفا می کند . در سال 2008 نیز نسخه ی داچیا از سندرو ، در رومانی ، برای بازار اروپا و مغرب نیز برروی خط تولید قرار گرفت . در سال 2009 برنامه ای برای تولید و فروش این محصول در آفریقای جنوبی گرفته شد . و این روند حضور در بازارهای مختلف ادامه داشته است تا به اکنون که ایران بعنوان میزبان بعدی دسترو انتخاب شده است .

url

از ویژگی های بارز این محصول البته در بازار جهانی خودرویی پویا ، جادار و با طراحی نسبتا خوب است که این طراحی حضور در بازار کم تنوع و تشنه ای مثل ایران را تا سال ها تضمین می کند . در بازار جهانی این خودرو به قیمت کم در مقابل کلاسی که دارد مشهور است به عبارت دیگر قیمتی که سندرو دارد هم رده ی خودروهایی در کلاس ابعادی کوچک تر است . بازار هدف و اولیه ی این خودرو آمریکای جنوبی است تا بتواند نیازهای شهری و خانواده های این منطقه را پوشش دهد . بر همین اساس سندرو زاییده ی مرکز تحقیقات تکنولوژِی رنو در آمریکای جنوبی RTA ، در برزیل است .در سال 2005 حدود 50 کارمند RTA کار را برروی این پروژه در کنار تیم توسعه آغاز کردند، که نتیجه ی آن با توجه به ظرفیت های تولید و تامین قطعات منطقه ، سندرو شد  . RTA در حالی این خودرو را با توجه به ضرب العجل ها در خط تولید قرار داد که همزمان به کیفیت و هزینه های آن می اندیشید . از مزایای این پروژه قرارگیری بخش تولید در نزدیکی بخش مونتاژ بود که باعث کاهش در حمل و نقل قطعات ، هزینه های تدارکات و عوارض گمرکی شد .

renault-sandero-sport-02

renault-sandero-sport

برای اطمینان از هماهنگی سندرو با بازار آمریکای جنوبی هشت دستگاه از این خودرو پیش از تولید هر کدام بیش از 500 هزار کیلومتر در انواع جاده های آمریکای جنوبی تست شدند . همزمان تست های مشابهی هم بروی این خودرو در فرانسه صورت گرفت . شعبه رنو در برزیل 372 میلیون یورو برروی پروژه ی لوگان و سندرو سرمایه گذاری کردند . هر دو خودرو برروی پلت فرم  B0 توسعه داده شدند که باعث کاهش هزینه ها در فاز تحقیقاتی و تولید شد .

بدون شک حضور لوگان و سندرو نشان دهنده ی ظرفیت های وقت آمریکای جنوبی و تضمین استفاده ی بهینه از امکانات آن کشور ها بود که باعث شد هزاران فرصت شغلی ایجاد شود .

renault sandero 5

حال باید دید که در صورت ادامه ی همکاری رنو با ایران آیا حاضرند تا دوباره با صرف چنین هزینه ای ، مدلی بر پایه ی ویژگی های منطقه ی خاورمیانه به طور اختصاصی طراحی کنند یا اینکه همچون هموطن دیگرشان پژو صرفا به بازاری مطمئن برای خودروهای قدیمی فکر می کنند . این سوالی است که تاریخ پاسخگوی آن خواهد بود .

به هر حال حضور رنو در چنین شرایطی می تواند شوک مثبتی به صنعت خودروسازی کشور وارد کند .

 

[ شنبه 11 خرداد 1392برچسب:,

] [ 10:45 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

دی سی دیزاین و پکیج سفارشی برای داستر

 

داچیا داستر یا رنو داستر که یک شاسی بلند فوق ارزان اروپایی است و از خانواده لوگان نیز محسوب می شود، اکنون می تواند با افتخار از مجموعه ای نفیس و جسورانه فراتر از قامت خود بهره گیرد که توسط شرکت DC Design فراهم آمده است.

DC Design Renault Dacia Duster

DC Design Renault Dacia Duster

تغییرات انجام شده داخل و خارج ماشین را به طور کامل دگرگون کرده اند. استفاده از چراغهای متفاوت LED و جلو پنجره خاص و مه شکن های روی سپر متفاوت و زیبا در قابی جلا خورده در کنار استفاده از رنگهای مات و نشان DC در جای جای خودرو، از تغییرات بیرونی این خودرو محسوب می شوند.

اما مزه دست پخت DC در داخل کابین بهتر احساس می شود. جایی که استفاده از چرم مصنوعی، چوب Faux، سیستم سرگرمی با صفحه نمایش قابل چرخش برای سرنشینان عقب، کنسول مرکزی جدید و کنسول برای سرنشینان پشتی، صندلیهای عقب با قابلیت تنظیم در شش جهت و تخت خواب شونده، گوشه ای از هنرآفرینی های این تیونر روی یک خودروی به ظاهر ساده و بد قلق است. که ترکیبی گرم و دلنشین و راحت را ایجاد کرده اند.البته وقتی پای هزینه باشد، دیگر داستر تیون شده توسط Dc یک خودروی فوق ارزان نخواهد بود زیرا این تغییرات به تنهایی حدود 6 هزار و 400 دلار به قیمت خودرو می افزایند. اما آیا ارزشش را ندارد؟

 

[ سه شنبه 7 خرداد 1392برچسب:,

] [ 15:50 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

برنامه مونتاژ رنو کلیو در ایران خودرو

 

بعد از مشکلات فراوانی که پژو بر سر راه شریک دیرینه ایرانی خود درست کرد، چرخش به سوی رنو از طرف ایران خودرو بعید نبود. معاون تولید تندر ایران خودرو خبر از توافق برای تولید کلیو 3 هاچ بک در این شرکت داد. البته جزئیات بیشتری نظیر زمان توافق و میزان تولید و برنامه تولید و یا قیمت عرضه اعلام نشده است! اما پیش بینی می شود قیمت آن بیش از 50 میلیون تومان باشد.

renault clio 2013

renault clio 2013


همچنین محمد رضا معتمد، اعلام کرده که ایران خودرو محدودیتی در تأمین قطعات خودروهای جدید نخواهد داشت و می تواند از رنو پارس یا ساپکو یا هر تامین کننده دیگری، قطعات مورد نیاز را دریافت کند. این در حالیست که هنوز برنامه های مربوط به تندر نظیر ون، وانت و فیس لیفت آن در ایران خودرو هنوز اجرایی نشده اند. به نظر شما آیا کلیو که یک هاچ بک داغ اروپایی و از نسل جدید است، می تواند به بازار ایران پا گذاشته و سلطه قدیمی 206 را پایان دهد؟

 

[ دو شنبه 6 خرداد 1392برچسب:,

] [ 9:44 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

تغییرات لاگونا

 

رنو برای سال 2013 تعدادی بروز رسانی برای خودروی لاگونای خود را تدارک دیده است. استفاده از چراغهای LED برای مه شکن ها، چرخهای آلومینیومی 16 و 17 اینچی، طراحی داخلی بهبود یافته با ترکیب سیستم صوتی و ناوبری، بلوتوث و سیستم R-Link در یک مجموعه با نمایشگر لمسی 7 اینچی از مواردیست که قابل مشاهده اند.

Renault Laguna 2013

Renault Laguna 2013


در بخش فنی همچنان موتورهای 1.5 تا 2 لیتری با توان 130 تا 180 اسب بخار در قلب این ماشین قرار می گیرند. مدل کوپه را می توان با موتور 6 سیلندر 240 اسبی نیز سفارش داد. برای انتقال نیرو هم می توان روی یکی از گیربکس های 6 دنده دستی یا 6 سرعته اتومات با کلاچ دوبل حساب کرد.رنو لاگونا 2013 در انواع چهار چرخ فرمان یا 4Control نیز قابل خرید خواهد بود. این دومین بروز رسانی لاگونا بعد از عرضه آن در سال 2007 است. تغییرات قبلی این اتومبیل در سال 2010 معرفی شده بودند. بنابراین احتمالاً در سال 1015 نسل جدید این خودرو معرفی خواهد شد.

 

[ یک شنبه 5 خرداد 1392برچسب:,

] [ 12:31 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه